Merytorycznie o promocji uczelni – XXXII Konferencja Stowarzyszenia „PRom”

32. edycja konferencji "PRom" miała za zadanie przygotować m.in. do promocji uczelni w kontekście zmian wprowadzonych przez Konstytucję dla Nauki, fot. prom.edu.pl

32. edycja konferencji "PRom" miała za zadanie przygotować m.in. do promocji uczelni w kontekście zmian wprowadzonych przez Konstytucję dla Nauki, fot. prom.edu.pl

Podczas trzydniowej konferencji „PR i Marketing Uczelni 2.0” rzecznicy polskich szkół wyższych i pracownicy biur promocji mieli okazję wziąć udział w specjalistycznych spotkaniach i warsztatach. Ich celem było wzmocnienie umiejętności kreowania wizerunku uczelni i popularyzowania nauki.

Podczas wydarzenia, nad którym patronat objął Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz prof. dr hab. inż. Jan Szmidt, Rektor Politechniki Warszawskiej, nie mogło zabraknąć reprezentantów naszej Uczelni. W zlokalizowanym nieopodal Jeleniej Góry pałacu wojanowskim zjawili się więc przedstawiciele Biura ds. Promocji i Informacji oraz Biura Rektora.

Wszyscy uczestnicy mogli zapisywać się na dowolne, wybrane przez siebie warsztaty. Wśród nich znalazły się zajęcia poświęcone reklamie, mediom społecznościowym, wystąpieniom publicznym, emisji głosu, a także skutecznemu radzeniu sobie z sytuacjami kryzysowymi. Poza ćwiczeniami, które prowadzili specjaliści z branży, „PRomowicze” wymieniali się zebranymi doświadczeniami, informacjami na temat prowadzonych działań, kampanii, różnorodnych strategii promocyjnych. Wszystko to na rzecz udoskonalenia komunikacji w środowisku uczelnianym i skuteczniejszego docierania z przekazem naukowym także do środowiska zewnętrznego.

Liczne dyskusje towarzyszące konferencyjnym spotkaniom miały jeszcze jeden cel – jak najlepsze przygotowanie do wyzwań, jakie niesie za sobą Konstytucja dla Nauki.